15 April 2010

ceritera cinta.....




emm...tak tau la...ni luahan terus dari hati.......

cinta.....pe tu cinta???
love...pe mksd love????

rmy yg berpendapat bhwa love is suck!!...cinta itu pedih!!.....tapi knape diorg ckp mcm tu????
penah ke kite rase mende tu sume???...
seloroh ati.....penenang jiwa......tu sume adalah adat resam dunie......tak de siape yg boleh elak......tiap insan da di cippta mmg akan ade perasaan.....pelbagai perasaan.......pelbagai riaksi boleh di timbulkan......cume care kite nk olah riaksi dan perasaan itu shje......love is suck n cinte itu pedih...tu care diorg nk meluahkan pe yg terbuku di hati diorg....aku tak membantah dan tidak sekali menafikan mende tu....aku juge penah lalui tu sume........tapi bak kate org...kalo kite tak lalui sesuatu tu....kite tak dpat rase mcm mane "nikmat" bende tu...huhuhu...aku nyatakan post ini dalam keadaan waras dan bukan seperti hari2 aku sebelom ni.......ari ni aku sedey.....tapi tu pengorbanan.......aku sugul....tu pengajaran....aku gembire...itu ganjaran....aku ketawa.....itu luahan...setiap mende yg kite rase tu pasti ade sbb da musababnye........semue org ade pandapat masing2 sbb da mmg lumrah manusie takde yg same........walaupon kembar....walaupon pasangn sehati sejiwe mcm mane pon........perselisihan faham pasti terjadi......tapi perselisihan fhm tu byk tahap nye....ade yg biase2...ade yg terok....itu semue bergantong pade individu meluahkan ketidak puasan hati mereka......tu je......emmm.......aku byk pengalaman...semuenye dari kawan2 yg suke becerite dgn ku.....thanx to all af u.......pengalaman korang tu betol2 bergune even korang anggap mende tu remaeh je..........bg aku.....aku suke dgr......
bukan setakat pengalaman dioerg je...aku sendiri pon ad pengalaman sendiri................

huhuhu...kadang2 ketawe aku terigt telatah dalam iklim bercinte ni......tapi isi hati manusie tak bole menipu...cume mulot je boleh menafikan lumrah hati............aku tak pernah menyatakan pengalam bercintaa aku tu manis.......tapi aku juge tak menafikan cinta aku ini pahit............sedang2....semuanye ade......suke duke........tu yg membuatkan manusie ni lebu=ih matang dalam berfikir......

bercinta...aku juge mengalami iklim itu...tetapi aku pasti ceriterra ku tidak ade yg same dgn yg len.............sbb aku mempunyai seorg gadiis yg len dari yg len...unik......
tetapi keunikan gadis punyaan ku tidak la perfect dan aku juga tidak menyatakan diri ku ini perfect....tapi jauh sudut ati aku...die lah yg palibg perfect....emmm SITI ROKIAH BINTI ABDUL HALIM....manis namenye.....huhuhu....biarla org nak ckp name tu season ke hape ke...yg pasti aku suke segalenye tentang die............

mcm2 da aku lalui dgn si die......huhhu.....aku byk berbudi dgn die.........kalo la di beri seorg lagi gadis yg jauh lebih baik dari die.............aku tetap pilih die....bukan aku nk show kesetiaan aku...tapi....aku bukan la jenis lelaki yg reti nk bermain mainan "perasaan" dgn perempuan.....ngn si die ni agak pelik.....huhuhu...aku berkongsi la......sebelom aku mendapat die.......pernah 3 kali aku mohon menjadi pasangan nye....2 di tolak...last diterime wlpn alasan aku di terime tu(secret) agak menyayukan hati....tapi tak mengape....at list aku berjaya mendapatkan hati nye.....kkdg pikr lawak gak...macam terhegeh2 ngn die...mane taknye 2 kali kne tolak ade hati nk cube kali ke 3......huhuhhu....tapi aku pon tak pasti knape pade pmpn laen susah sgt aku nk nyatakan isi hati(takde perasaan pon sebenarnye)...tp pade die aku sanggup tunggu beberape tahun/...hhuhuhuh....klakar......tapi aku percaya...manusie biase/normal biasenye diuji 3 kali berturut3 mende yg same.....kalo lebih tu da tak normal la.....huhuhu tapi ilham kot buatkan aku nk cube kali ke 3....huhuhuhu....akhirnye berjaya....yes...!!!!!tapi kawan2....bile kita da ketemu pilihan betol dgn hati kite tak semestinye kite akan gembire...aku akui...mmg aku terlalu gembire dgn die...tapi bukan setiap mase...ade yg aku sedey....tapi macm perasaan aku hari ini....tu sume adalah cobaan........kite kne la bekorban........utk die.....mane tau die pon akan bekorban utk kite suatu hari nnt.........tapi kalo tak...nk wat mcm mane......da nasib kite...terime jelah...tp bagi ku...aku takkan biar die bekorbanutk diri ku....aku cume mahukan die menganggap ku sebagai tempat die luahkan masalah.....die bersedey...die rindu.....aku tak harapkan die berkongsi gembire dgn ku.........sbb aku tau satu perkara ttg perempuan......tak tau la...ni pon dari hasil pandangan aku ttg semue kwn2 perempuan ku....

.kaum adam....kaum hawa ni...kalo die sedey...die ade masalah......die rindu......sebenarnye die betol2 memerlukan kite....kite perlu hargai diorag.,,...kite tak bole menganggap mereke nk gune kesempatan...sebenarnye mereke tidak....cume time tu diorg mungkin kurang perhatian dari org yg lebih mereke syg...so mereke cari perhatian tu...so kite kne la tunjuk perhatian kite kepade mereke...baru la mereke rase kehadiran kite kaum adam......kite jgn sedey time mereka gembire kalo mereke sedikt mengabaikan kite.........tu bukan mengabaikan.......merek cume terlupe...tp tu sekejap..so kite kaum adam perlu bijak mengawal keadaan.....mungkin ade yg tak sepeendapt ngn aku...tapi bg diri ku......aku lagi suke die dtg dlm hidup ku ketika die sedey....die ade masalah sbb time tu aku dapt rasekan keikhlasan hati die dtg kepade ku......tpi jgn salah fhm....tolong jgn salah fhm.......bukan mksdku time laian yg bukan time die sedey die rindu die ade maslah tu aku tak rase keikhlasan hati die...aku rase...rase 100%...tpi time die sedey, rindu, ade maslah tu.....aku dapat rase lebih dari 100%...tu la yg membuatkan aku rase bahagie......sesungguhnye aku ni pelik....huhuhuhu...aku tak nafikan....uhuhuhuhuh itu la diri ku....MUHAMAD FAHRID BIN ABD WAHID....................

1 comment:

  1. frd..knp ny???ape yg mbuatkan frd rse sdh sgt ny??
    cbe bterus trg..hti iera rse cm frd ade sorok sesuatu..yg xdetail frd critakan dlm blog ny...frd nk exm ka??jgn lar cmny..tguhkan hatimu..kuatkan semangat..kuatkan iltizam mu...
    tuhan beri ini semua pd frd..cz thn sygkan frd..die nk duge frd...frd xblh cmny...frd kne trime...kne kuat..iera taw frd blh...kan??
    pcyelar...dmana awlnyer pnyer ksdhan,psti d akhrnye akn dtg kbahagiaan..pcyelar kte2 iera ny...
    setiap ape yg tuhan tntukan utk hambanya ade,itu ade hkmah dsebaliknyr...
    cinta tak memberikan kita ape pun kalau kita xtaw ape itu CINTA yg sbenarnyer...
    CINTA bkn satu yg mudah dimergerti,,tetapi cinta adalh salah satu anugerah yg tidak ternilai dalam hidup seseorang itu..cinta bk n skadar hanya di ucap di bibir tp,cinta di luahkan dan dikatakan dalam hati yang dalam yg sesiipa xkan tahu ttg hati kita..byk mkner dalm cinta sejati.
    CINTA sejati adlah cinta yg tulus..cinta yg difahami..bukan untuk dpermainkan..
    jika terletaknyeer jodoh antre kau dan die..
    yg tlah dtentukan olad DIA YG MAHA ESA...
    itulah jodoh kau..
    kdg2kita abaikan diri kter krena org y kiter syg..kadang2 kita kalahkan diri kerana org yg kiter sayang..kadang2 kter xkan pk pun psal diri kter krn org yg kter syg..kdg2 kter pntgkan diri org yg kter syg dri kter sndiri...
    mcm tuelah yg selalu kter lihat...dan mcm frd alami sknk...
    dan iera jgak pnah laki kan semua itu..krn org yg kter syg kter sgup lukekan hati kiter krn nak jger hati die....
    knp cinta bgitu????
    krn itu adlah satu ujian bagi kter..........
    SAYANGILAH DIRI KAMMU SEPERTI MANA KAWAN2MU...MNYAYANGIMU.......

    ReplyDelete