16 November 2010

cobaaannnnn

Salam…..

Pergh lame tak balik…..rasenye ni la kali pertame selepas xcident aku berjalan jauh menaiki motosikal….dan berseoranagn…..best,…..tapi penat lengoh….sakit bdn2..huhuhu….sbb da tak bese jaln jauh agaknye…huhuhuh….layan je….
haa dalam perjalann balik tadi…subhanallah…byk amat rintangn….ade yg menarik…….ade yg sedih….ade yg klakar…ade yg bedebar pon ade gak……..fuh…mmg byk la nk kongsi kali ni….

1st stage…huhuhu bertolak dari gambang….mule2 tu mcm bese la…kemas2…rehat2 jap….lepak2 ngn kwn2 yg belom balik n yg tak balik….huhuhu..pastu da nk gerak tu salam2 la ngn diorg….huhuhu…..tbe2 la plak nk tacing kan…sian tgk munzir….*(kawan serumah…duk perak n tak balik sbb jauh n lepas raye ade paper..)sian ke munzir tu…….sian nape?...haaa…ni yg nk citer ni….die wat ayat sedih plak an….dialog die….

“sume org nak balik…tggl aku sorang la gini”

…adoi tbe2 tesentap lak an…knape….sbb mule2 aku pon tak nk balik…tbe nk wat camne…family sume berkumpul di Pahang plak taun ni kan….sbb tu yg balik gak tu….tapi da ckp da kat die…balik kejap je..mybe petang raye tu…gerak da semule…tapi tak jnji la sbb tkt makanan yg di mask oleh ibu tercinte tak merelekan diri ku untuk balik lebih awl….kahkahkahkah…tu first stage….

2nd stage plak…huhuhuh…kuar  je dari ump tercinte tu….g la tuang minyak moto…kene gak bagi “bini” aku tu mkn,…..kang die majok aku gak yg susah atas jln nnt…huhuhuh…da siap sume2…da cek angin tayar….so dgn bismillah dab ace doe sikit…aku mulekan perjalanan…kali no aku terase mlas nk bwk laju….1 sebb trauma xcident…2 sbb aku nk menikmatai pemandanagn sekeliling menjelang raye aji sok pagi…huhuhu…dgn izin Allah….aku nmpk depan mate sendiri….3 buah kerete…(satu teksi satu iswara dan satu myvi)….xcident betol depan aku…adelah dlm 100m…time tu dkt taman sri mahkota aman….dkt batu 8….aku tbe2 jd mcm melayang je…..ngeri….meremang bulu rome aku….behenti aku kejap tpi jln…nk tenang kan ati…..hmmm…dlm kite nk menyambot hari mulie esok…Allah akan teros member ujian pade kite kan……astghfirullah…mintak2 di jauhkan la….

3rd stage plak…kali ni kat taman tas….tak jauh lepas xcident kat taman seri  mahkote  aman tadi…..satu lagi xcident….tapi kali ni aku tak tgk la….rasenye kalo tgk dam cm citer final destination plak kan…huhuhu..kali ni aku tgk 2 buah kerete da tersadai tepi jalan……pe yg mampu aku wat….sian je la…huhuhu….kepade sesape yg bace entry ni….lepas ni…berhati2 la ketike memandu k…..bace doa…mintak Allah lindong kite..pasang niat yg baik sebelom perjalanan..baru la Allah berkati perjalann kite tu…amin…..lepas je taman tas tu…aku doa…aku mintak kat Allah…jgn la di temukan lagi kemalangn pade aku….tkt…sian…sume la….dan jauhkan la diri ku dari bencane…..amin…aku teroskan perjalan semule…huhuhuhu


4th stage…haa yg ni yg menarik siket ni…..huhuhu…sebenarnye…sebelom gerrak dari ump td tu…perot ni buat konsert….saje je aku mlas nk layan…biarkan die..igt kat rumah baru nk mkn…tp kan..nafsu lapar tu kaut ngt…lagi2 da masok jln pekan kuantan kan…adoi…bau rending…bau serunding…bau lemang tepi jln sume nk suruh aku behenti…..ceh..kononnye gagah la…bukan takde duet nk mkn…ade…lebih dari cukup sebenrnye….saje nk tahan….seingat aku la…dari simpang pekan kuantan tu sampai la ubai*(satu kawasan kat Pekan)….ade la dlm 6 gerai…adoi….betol2 tergode……huhuhu…..last2…..korang jgn ketawe….korang ketawe..mmg la…..last…gerai ke 7 tu aku berhenti….hahahahahahha…..tak tahan dow…lapar…bau die sedap sgt….aku pon oder la sebataang lemang ngn serunding ayam….mkn kat situ gak…tak kesa da owg nk ckp pe…huhuhu..pkcik  tu pon layan je….diolog die…lebih kurang mcm ni la…

 "pkcik…sebatang lemang ni bape pkcik?”

“ade 2 ni 7 ni 10”

Aku pelik r…lemang pon ade grade gak ke…1st time aku dgr ni…huhuhu

“serunding ni sebekas bape pkcik?”

“3…kalo rendang tu 5…”

Aku pon mule r tektik saving..heheheh

“sye nk yg 7 inggit tu ngn serunding la pkck…err..tak yah bungkus ei…sye nk mkn sini…heheh”

“beres…takde masaloh”…hahahah

Sempoi giler pkcik tu…so aku pon mkn la….sedap…mmg sedap….pastu da lame tk kene serundingkan…perghh..nikmat ya amat……abis mkn tu aku jln semule…..

Stage 5th….ari pond a nk gelap da…aku pon terase mls nk benti rehat kat pecan….selalunye aku bent ink singgah kat skul lame aku…nk jengok “adik” laki aku…heheheh…tp diorg da balik cuti…so aku malas la benti,...teros je….telupe plak yg “bini” aku ni nk rehat….huhuhu…sory ye lalink….telupe …heheheh…aku pon teros je…tbe la satu tempat ni……tk tau name pe…time tu nk pintas lori yg bawak lembu korban…byk lembu…..bau die pon agak menarik…tu yg aku nk potong tu…tp…teringt balik mmg  tkt la….tbe je tuka gear…then dapat je tuka gear tu tros moto mati…..adoi aku ckp…ngh pintas ni…lori tanker kat arah bertentangn tu da men lampu da…da tekan hon da….aku panic amat….last2..tarik clutch (moto aku 2 stroke) teros bagi signal benti tepi…..berpeloh2…tpi seram sejuk dgn pe yg berlaku td tu……try la stat semule tak idop2…cek minyak…byk lagi….aku pond a pening nape ngn moto ni…..tbe2 teringt ibu ayah kat umah…..adik akak….igt sume org yg aku syg la…huhuhu…ari time tu da kol 6.45pm..mmg da gelap siket la….nk nges pon ade..klaka giler…adoi….lately aku ni cengeng cket…..try sekali lagi…fuhhh…mujo bole….tbe2 baru teringt yg moto ni tak rehat lagi…..agknye die merajok agaknye ngn aku…….sbb tak bg die rehat…huhuhu…aku pon bawak slow….cari surau…..pastu aku rehat2 tunggu waktu magrib sambil tgk moto ni berehat…huhuhuh…

Last stage…lepas je dari solat tu….aku gerak semule…..aku bwk slow je…1st time aku bwk moto ni bwh 100…huhuhu…aku bwk 90 80 je td…akhirnye jam 8 lebih selamat tibe di rumah….salam ibu ayah…ciom pp….sume2….pastu aku masok bilik..mandi2…tuka baju…smyg jp…..then kuar je bilik…perghhh bau rending….gulai…..sedapnye……..sekarang nip on bau lagi…so aku rase sampai sini celoteh aku….huhuh nk sambong mkn..lapar………….masakan ibu d best in the world la…..huhuhuhu…papai…salam….semoge selalu bace…dan jgn lupe komen!!...huhuhu…bace je tapi tak komen tak meraik la..huhuh…ok…bye…nk sambong mkn….assalamualaikum…..

2 comments:

  1. aku tulis kat sini lu baru paste kan tumblr...penat ngt sbb ade yg tak le bace blog ni...ae yg bole bace but kalo tumblr open to anybody

    ReplyDelete