15 November 2010

aku bersyukur....

alhamdulillah...dgn name Allah yg maha pemurah lagi maha penyayang....

Ya Allah aku bersyukur kepade mu......pe yg ku selalu panjatkan kepae mu akhirnye kau kabulkan...walau pon tak semue...tapi Ya Allah besar rahmat dari mu Ya Allah......aku betol2 bersyukur......

pelik kan...pe yg aku hajati.....korang tak tau....aku ngn pencipta je yg tau.....

Ya Allah bersyukurnye aku hari ini.....mule ko kejotkan aku bgn pagi tunaikan kewajipan......ko bukak pintu rezeki...*(sir saifful blanje mkn).....ko tambah rezeki...*(tusyen free ngn cik saifful).....tapi kau beri sedikit dugaan...tapi kau kuatkan hati aku...alhamdulillah...ku panjatkan kesyukuran kepade mu Ya Allah....

hahah...dugaan ye?...pe dugaan tu...rasenye tak perlu aku kongsi kot...sbb aku rase sedikit sebayak aku berjaye atasi walaupon bukan seratus peratus.....tapi aku tetap gembire.....kenape....Allah maha kaye dan maha mengetahui.....

Agongnye Allah.....die beri rezeki pade manusie tapi die bagi dugaan jugak....bewarna warni idop kite.....sedih...gembire....sume tu pelangi yg Allah cipte untuk hambenye......

mule2,,,aku gembire...aku cerite la sikit.....org yg selame ini bykk bantu aku...dan aku harap2kan untuk bace diari aku.....die bace da...dan da jumpe...walaupon aku tak tau bile....alhamdulillah.....

tapi agak sedih jugak sbb die tersalah fhm....tapi aku tau die ade alasan die dan ade care yg terbaik dari die untuk fhm....sbb pe...sbb dari pe aku kenal die...die yakin dgn pe die wat....takpela...cume ku panjatkan doa...pe yg aku betol2 mksdkan dlm diari aku tu...dan jugak dlm blog ni akan die dapat fhm sepenohnye satu hari nnt...insyallah....

aku suke die....aku suke die bile die ckp....segalenye ketentuan Allah...kalo ade ade la...kalo dulu aku sedih sbb aku salah fhm mksd die...yg aku fhm die da tak nk....*(tak tau la betol ke tak).....tapi bile aku sedarkan diri aku.....aku tau...tu jalan yg paling elok paling best la....pe org putih ckp...the best way ever...alhamdulillah....

tambah gembire lagi....die ckp nk cari diri die yg dulu....aku gembire sbb?....sbb die akan jadi listener yg agak menarik dgn marah2 die...bebelan die....betol jnji Allah...lain org lain care....dgn atil len carenye die nasihat aku...dgn nabilah len carenye die nasihat aku....dgn die...laen carenye...various.....kepelbagaian......dlm aku tak sedar...aku org paling beruntung.....Alhamdulillah Ya Allah....

skang ni aku rase sedikit tenang sbb pe?....sbb aku yakin Allah dah aturkan segale ketentuan di dunie dan akhirat....

untuk zatil dan nabilah...terime kasih sbb jadi no 1 and only 1....

dan untuk die.....jujur dan ikhlas....sye tunggu.......pe yg sye tunggu...raasenye awk tau....dan jgn wat2 tak tau!!!...keras ni(gurauan semate).....doa ku sentiase dgn sahabat ku dan die...

ibu ayah.....maafkan la abg kalo selame ini ade terase ati....insyallah dgn izin Allah dan bantuan dari kawan2....serte sahabat serte siti rokiah.....abg cari balik strength abg.....tapi abg rindu ibu ayah......mintak dapat balik sok untuk raye aji kat umh walaupon cuace amat2 tak mengizinkan....insyallah... innalillah hi wainna ilaihirojiun.....dari Allah kite dtg dan kepade Allah kite kembali...ku beserah kepade mu Ya Allah......juge kau Kabulkan la permintaan ku sebelom2 ini.......amin ya rabbal alamin..... 





 yg atas ni zatil hanan mahmun @ atil dan yg sebelah ni nabilah binti karim @ bell.....mereke ialah no 1 and only 1.....SAHABAT......aku syg mereke berdue.....



yg ni bukan no 1 and only 1....SAHABAT.......aku bg die lebih...lebih mcm mane....Hanye Allah dan die je yg tau...insyallah...walaupe pon tanggapan die....sangkaan die....pendapat die.....tempat die insyallah....tak lari kemane.......

dgn keyakinan ALLAH maha BERKUASE.....walaupe pon terjadi....walu kami da tak sehaluan......kami redha kami beserah kepadenye dan berusehe....tu la hamba Allah....segale ketentuan di tgn nye.....amin.....

yg paling utame...yg ni....paling utame......konfem la Allah...huhuh...selepas Allah....
ibu da ayah.....assalamualaikum ibu ayah...ank terune mu ini....merindui mu selalu....dan selalu mengharapkan dapat ciom tgn dan pipi memohon ampon dan maaf.......

No comments:

Post a Comment