05 January 2011

tolong la...tolong sgt2...

assalamualaikum...huhuhu...tajuk biar cam kontroversi cket......

lately....emm...byk sgt dgr kes dari ampang KL.....bukan pe...igt ampang...ramai org yg di sayangi berade di sane...terutame akak...NURUL FARHANA BINTI ABD WAHID....tp bukan di tujukan untuk die seorg...tapi untuk semue,......

kawan2 dan semue yg aku syg yg tinggal...belajar...menetap di sekitar ampang....tolong la berhati2...tak nkdgr lgsg.....langsg....pape terjadi kat korang.....ampang mcm da jadi black area da skang ni....cuti ni tgk berite.....kes rogol la.....bunuh la....polis menyamar...ragut...Ya Allah takot sgt terjadi melibatkan org2 yg kite kenal pe tah lagi yg kite syg.....

so warkah ni....khas untuk anda semue...tolong la berhati2.....tolong sgt3.....kalo bole tu...jalan la berkumpulan dan beramai2...dan paling penting...jage la tingkah laku dan jgn la perilaku tu boleh menarik perhatian org len terutame si penjenayah ni...Ya Allah.....kalo korang tak dgr pon nasihat ni...ye la...aku ni pon sape sgt nk bg nasihat....korang bygkan la muke mak ayah korang bile tau pape terjadi kat korang....sedih.......

walaupon aku mungkin takde pangkat sesape or hubungn pape ngn korang dah.....tpi aku berharap sgt.....berteman la......

yg paling penting......bg perempuan.....jgn la lewat2 nk kuar....bhye....korang pon bace paper kan...tgk berite kan....kejadian tu sume berlaku mlm.......tambah lagi kebanyakan org2 yg aku syg ni tinggal rumah flat.....even ade guard sekali pon...penjenayah skang ni cekap......kalo die da nekad nk pape kan korang...mmg die aim sampai dapt....mintak jauh la...aku selalu doakan untuk korang......aku tau pe sgt doa aku.....cume aku tak nk pape berlaku..........

tolong la.....bace dan fahami la....serte alert la pe yg da berlaku sekitar korang...cukup la anak2 dare yg duk apartment di temui mati di tempat pembuangn sampah akibat di rogol bergilir2.;...lelaki kene bunuh.....kene tipu dgn polis yg menyamar........bukan nk takotkan...korang beruntung dapat belajar kat bandar.....bandaraye negare plak tu...tp aku cume sorg yg nth pape nk igt kan n mohon sgt korang igt...yg korang sekarang terdedah kepade bhaye penjenayah di sane......

mmg ade polis round...aku pon selalu lepak kat sane dulu...byk patrol car lalu lalang...tp pikir la...bende yg tak di ingini tu stil berlaku.....aku harap sgt.....wahhh....mcm aku je ade kat sane......

tapi bg sesape yg kenal aku...mesti tau camne aku syg korang dan selalu pikirkan keselamatan korang.......bg yg terlepas pandang tu...mintak maaf sgt2........tolong la berhati2....berkumpulan la kemane saje korang pg even nk g mkn kat kedai mamak.....korang sume hebat2...cantik2....tp jgn la tarik perhatian penjenayah ni......aku pon perangai terok....tp jg la...biar low profile...biar org tak pandang...jnji kite amalkan langkah selamat agar tak terjadi pape kat diri kite.....

igt la......tuhan akan sentiase ade ngn kite...berdoa la selalu..........kami ni yg jauh yg kenal anda semue...sentiase doakan keselamatan anda.......takot kat ati ni...tuhan je yg tau...risau kat ati ni tuhan je yg tau......biarpon korang ade pakwe sekali pon......penjenayah ni sume bukan lembek....rate2 penjenayah adelah penghisap dadah tegar....korang pon ttau mat drug ni perangai camne kan.......aku harap sggt......tak nk pape perlaku kat awk............

salam akhir....tolong la berhati2......

3 comments:

  1. erkkkk
    hope xd klas mlm..
    ngeee
    na'uzubillah...

    ReplyDelete
  2. kawan2...ni serius bukan aku nk takot2 kan korang...aku duk umh cuti dgr brite sal kjadian jenayah kat sane je..tk nk korang jadi mangse satu ari nnt.....IM CARE ABOUT ALL OF U>>>COZ I LOVE U ALL

    ReplyDelete