20 July 2010

sesame pelajar, insan yg tak perfect....dan paling penting sesame manusie..

salam...
lame tak bersue terase rindu dgn yg selalu msj aku lepas bace blog ni...1st of all thanx cos ade gak yg sudi nk bace...even someone hampir bosan ngn ni sume tetapi masih nk ikuti perkembangan terbaru blog yg tak seberapae ni......

aku rase sebelom korang yg terbace blog or coretan ni, mesti korg sume da bace coretan sebelom ni iaitu teman pena, teman idop, n segale teman bagiku...huhuhu poyo je kan..huhuhu
btw...aku agak musykil and di sebbkan kemuskilan tu aku terase ingin berceloteh lebih malam ni memandangkan sok kelas lewat...

emm agak pelik gak kan...tapi bagi diri ku..insan yg lebih lalai tetapi bukan terok k...org selalu bepikiran yg pe yg kuar dari mulut kite adelah salah tetapi pe yg kuar dari mulut diowg ade lah betol...bagi ku...sume ade salah dan betol...tetapi manusie skang ni lebih kepade salah bebanding betol...ni adalah fakta yg aku temui...kalo korg kurang yakin ngn fakta yg aku kuarkan..korang rapat la ngn kawan2 korang dan perhatikan die dalam mase seminggu..IGGT HANYE SEMINGGU!....then korang tafsir sendiri berape pratus yg salah dari yg betul...aku pasti tersenyum...aku tak kesa kalo ade yg tak setuju tetapi fakta yg aku utarekan ini telah aku bincang kan dgn beberape org guru lame ku...dan mereka BERSETUJU  ngn ku...so sbb tu aku begitu yakin dgn statement aku ni...

baiklah berbalik pade yg telah aku bace sebelom ni(post sebelom ni)....
bagiku...seorg perempuan iu tidak boleh sewenang2nye menggelar seorg lelaki itu dayus..(syg...kaloo betol tak puas ati jgn hambor ayat mcm tu laki...kne igt abg ni laki gak)....tu la satu2nye kesalahan yg aku dapat tangkap yg f.wife ku lakukan ketike tulis....mmg betul kite ade hak untuk suarekan rse ketidak puas hatian kite tetapi just pick one person n discuss personally not in this open discussion.....igt eii len kali jgn ade yg sebegitu lagi...kalo tak...wait for your punishment.....

untuk si 19...emm....agak payah..tetapi aku cube berlaku adil atas pe yg aku ketahui dari kawan2 mu....termasok siti rokiah......si 19....sebenarnye anda tu kurang pasti pe kehendak hati anda atau pon anda tak puas ati dgn pe yg anda telah miliki???.....mengape aku bertanyakan sebegitu..mungkin agak kurang ajar...tetapi dalam konteks ingin tahu aku terpakse kuarkan perkataan seperti itu....maaf sekali lagi andai anda terbace....sbb aku berkate begitu kerana...rate2 perempuan yg aku kenali dan juga merupakan kawan2 ku sekarang ni dan juge blogger...merek penah berperanagai seperti anda...aku hairan kenape mesti sebegitu...at the end..diorg kenali masalah diorg..masalah diorg ade lah TAK PUAS ATI DGN PE YG TELAH DIMILIKI atau pon KURANG PASTI PE KEHENDAK HATI....buktinye mudah....setiap yg terjadi mesti dapat dikenalpasti...bg pemasalahan seperti ini...kite boleh lihat bagaimana perubahan sikap dari dalam dirinye....
  1.  mereke akan sentiase mencemburui pe yg kawan2 mereke miliki(not just 1 kawan but all kawan)...tetapi rase ketidak puasan atau cemburu itu tidak akan ditonjolkan lagi...ini adalah peringkat awal dan ketika peringkat ini...kawan2 sekeliling tidak dapat detect perubahan mereke.
  2. seterusnye...mereke akan segere menemukan seseorg yg mereke rase mereke boleh berkongsi..tetapi itu pade awlnye tetapi lastly...seseorg itu akhirnye menurut kemahuan mereke...ini pertengahan dan ketike ni beberape org kawan akan mule menyedari....
  3. akhirnye...mereke yg mempunyai masalah seperti ini akan meminggirkan kawan2 mereke dan hanye memilh kawan yg mereke rase boleh menurut kate mereke sahaje....ini lah kemuncak masalah ini..
care nk atasi...emm...setakat ni aku tak tau lagi bagai mane kawan2 ku menyelesaikan maslah seperti ini..tetapi bagiku sendiri...care nk atasi masalah seperti ini adalah kesedaran dari dalam diri "pesakit' itu sendiri....mereke harus sedar atau dalam panggilan kasar...sedar la diri woi....mengapa??..kerane..dalam idop ni...kite tidak akan hanye bergantong pade sorng tetapi beberape org kerane sorg manusie takkn mampu memberi kesemue kehendak ati kite....so...kalo korang yg berpenyakit seperti itu...n korang rase korang mampu idop ibarat KERE SUMBANG...aku akan berdiri dan tepok tangn untuk korang...dan aku persilakan korang idop dgn diri korang sendiri....

si 20...n si lelaki...alamak bro...ko ni betol2 da memalukan lelaki...aku betol2 tak phm ngn ko,....seriusly....
pe yg ko nk sebenrnye...ko mengharap kan pe dari seorng perempuan yg korang rase "mampu membahagiekan korang" sedangkan korang tak tau indirectly korang digunakan..fhm tak INDIRECTLY DI GUNAKAN!!!...aku hanye geram...tolong sedar!!!BANGUN LA...aku tak ko syg giler mati pade sesorg..tetapi NABI KITE NABI MUHAMAD sendiri menyatakan yg syg itu berpade2...bukan akhirnye menjadi pak turut.....igt lelaki di tugaskan memimpin bukan di pimpin....tolong la fhm...aku juge menyayangi seseorg..tetapi jike die salah die juge tak lari dari kne habuan dari ku....tetapi ko kne igt wahai si 20...kalo si die taidak mampu menahan kemarahan ko...itu bukan la TULUNG RUSUK KO YG ALLAH AMEK 1 UNTUK JADIKAN HAWA....kerane jike die itu TULANG RUSUK ko...gile mcm mane..atau buruk atau bodo atau jahil atau segalenye yg negatif pade diri ko akn die terime dengan senyuman yg ikhlas...bukan "MERAJOK DAN MEMINTA UNTUK DIPUJUK!!!"..aku tak tau nk tulis mcm mane...kerane aku lebih suke bersue....so YA ALLAH KU POHN DARI MU PERTEMUKAN LA DIRI KU DGN SI 20..kerane aku ingin sgt mengetahui sehebat mane kasih syg yg die curahkan hingge pekak pade alam ciptaan mu YA ALLAH YA KARIM....aminnn....

emm..lastly..pade yg tersyg....ni amaran keras....mmg awk tak puas ati begitu juge dgn kawan2 awk..tetapi awk kene pikir...adekah awk berhak 100% untuk mencampuri urusan mereke??....mmg awk sebagai kawan ingin menasihati tetapi awk kene igt....manusie tak semunye bole terime nasihat.....cadangn sye...kenali dari hati bukan dari mate.....dan awk akn tahu mcm mane hati budi die....

so....remember whatever i told u before..n think about it ok.....

syg ku untuk mu..tetapi kesalahn mu menjadi tanggungan ku....jike hubungn ini seteguh cinta  MUHAMAD PADE SITI KHATIJAH...YA ALLAH ko teguhkan la hubungn kami...amin ya rabbal alamin..

No comments:

Post a Comment